Găsiți răspunsuri la întrebările dvs. juridice cu ajutorul AI
Codul își propune să creeze un sistem transparent și eficient de interacțiune între cetățeni, persoane juridice și autorități publice, asigurând certitudinea juridică și protecția drepturilor.
Autoritatea publică este obligată să accepte și să înregistreze prompt petiția. Refuzul de a accepta o petiție pe motive de inadmisibilitate sau lipsă de justificare este interzis. Petițiile depuse în scris sau prin fax sunt considerate depuse la înregistrare. Petițiile trimise prin poștă recomandată sunt considerate depuse la termen dacă sunt depuse înainte de termenul limită. Când sunt depuse electronic, agenția trebuie să furnizeze numărul de înregistrare al petiției în termen de două zile.
Dacă petiția intră în competența unei alte agenții, originalul este transmis agenției competente în termen de cinci zile lucrătoare, iar solicitantul este notificat în consecință.
Autoritățile publice pot furniza formulare de cerere pentru a facilita depunerea.
Petițiile anonime și petițiile fără adresa solicitantului nu vor fi luate în considerare. Dacă există deficiențe, solicitantului i se acordă un termen pentru a le corecta; în caz contrar, petiția nu va fi luată în considerare. Petițiile care conțin insulte, amenințări etc. nu vor fi luate în considerare pe fond.